گزیده بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) پیرامون صهیونیسم.
مطالب آن از (مطالعه ی کل گفتارها و نوشتارهای مرتبط با موضوع از سال 1348 تا اواخر سال 1390) گردآوری و تنظیم شده است.
صفحاتی از کتاب
بصیرت و دشمن شناسی
در آن روزی که امام این فریاد را بلند کرد ـ در سال 1341 ـ خیلی ها باور نمی کردند که این نهضت، نهضتی است برای قرآن و برای احیای اسلام؛ وقتی که به آنها گفته می شد دشمنها می خواهند اسلام را از بین ببرند و صهیونیستها می خواهند مملکت را نابود کنند، تعجّب می کردند.
علت اصلی تشکیل رژیم صهیونیستی
تشکیل حکومت غاصب صهیونیستى و غصب فلسطین، یک مساله ی عادى در دنیا نبود؛ مثل تصرّف سرزمین یک کشور به وسیله ى یک کشور دیگر نبود؛ این یک حرکتِ کاملاً سیاسى و استراتژیک و بلند مدّت براى سلطه بر جهان اسلام بود. به وسیله ی بودن اسرائیل، مسلمانها را تحقیر کردند؛ با ایجاد دولت اسرائیل، دولتهاى اسلامى را تضعیف کردند؛ بهوسیلهى حضور اسرائیل در منطقه، اتّحاد اسلامى را مشکل کردند؛ با روشهایی که استکبار از چهل سال پیش تا امروز پیموده و تعقیب کرده. مساله اسرائیل و حضور اسرائیل در قلب کشورهاى اسلامى، یعنى قدرت و سیطرهى استکبار بر دنیاى اسلام، و مظهر ضعف مسلمانها؛ که این ضعف را میخواهند به رخ مسلمانها بکشند.
ملّت جعلی
این خیال خامى است که شما خیال کنید یک ملّت را میشود از صفحهى تاریخ محو کرد و بهجاى آن یک ملّت جعلى بهوجود آورد! ملّت فلسطین؛ فرهنگ دارد، تاریخ دارد، سابقه دارد، تمدّن دارد. هزاران سال این ملّت در این کشور زندگى کرده است؛ آن وقت شما بیایید این ملّت را از خانهى خودش، از شهر خودش، از تاریخ خودش جدا کنید و بیرون برانید و بعد یک عدّه مهاجر را، ولگرد را، آدمهاى جورواجور را، سودطلبها را از کشورهاى دنیا جمع کنید و یک ملّت جعلى بهوجود آورید؟! مگر این شدنى است؟! چند صباحى با زور و با فشار کار را انجام میدهید؛ مگر این کارها ممکن است ادامه پیدا کند؟! همچنان که ادامه پیدا نخواهد کرد و امروز نشانههایش بُروز کرده است.
وجوب دفاع از فلسطین
در همین ماجراى فلسطین، بین دنیاى اسلام ایجاد اختلاف میکنند؛ دولتها را در مقابل هم قرار میدهند. مسئلهى فلسطین، مسئلهى روشنى است. هیچ مذهبى از مذاهب اسلامى تردید ندارد که آنوقتى که سرزمین اسلام، سرزمین مسلمین، مورد تعرّض قرار گرفت، مورد تجاوز قرار گرفت، دفاع بر همهى مسلمانان واجب است. همهى مذاهب اسلامى در این متّفقاند؛ این محلّ اختلاف نیست. این مسئلهى متفّقٌعلیه را محلّ تردید قرار میدهند، مسلمانها را شقّهشقّه و دستهدسته میکنند، تعصّبهاى مذهبى و طائفى را در دلها زیاد میکنند، آتش آن را برافروخته میکنند، براى اینکه خودشان براحتى مشغول باشند.