- رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مغایر با هدف و آرمان مردم فلسطین است، آن را تهدیدی جدی علیه امنیت، منابع ، ثروت و مقدسات جهان اسلام دانست و گفت: مقاومت دربرابر این رویکرد ضروری و واجب است.

 

به گزارش الوفاق، آیت الله «شیخ عیسی قاسم» با بیان اینکه نبرد در این زمینه سرنوشت ساز است، افزود: اگر اخبار منتشر شده درباره تبدیل بحرین به پایگاهی برای صهیونیست ها در منطقه خلیج فارس درست باشد، ولو اینکه دراین زمینه تلاش هم شود، طراحان این برنامه با مقاومت جدی و همه جانبه مردم بر اساس تعالیم دینی رو به رو خواهند شد و هرگز نخواهند توانست به مطامع واهداف خود دست یابند.

 

شیخ عیسی قاسم با اشاره به روند عادی سازی رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی ادامه داد: حاکمان بحرین به غلط تصور می کنند که اگر چهره های فعال و مردم این کشور را زندانی کنند، می توانند با افتادن به آغوش رژیم صهیونیستی و در پیش گرفتن مسیر عادی سازی، بقای خود در قدرت را تضمین کنند، به همین دلیل، مقاومت دربرابر این رویکرد ضروری و واجب است. از سوی دیگر، توان بالای مبارزان داخلی و فعالان بحرینی در خارج از کشور، سدی محکم و مانعی جدی در مقابل این رویکرد خیانت کارانه رژیم خواهد بود.

 

یهودی سازی بحرین قابل مماشات نیست

 

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای یهودی‌سازی بحرین اضافه کرد: این اقدام محور تلاش و اصرار سیاست گذاران داخلی است اما نیروی مقاومت مردمی روز به روز در مبارزه حیاتی و سرنوشت ساز با این سیاست ها جدی و مصمم تر می شود، این موضوع برای ما امری هویتی و دینی است که قابل سازش و تعلل و مماشات نیست.

 

رهبر شیعیان بحرین گفت: مساله فلسطین همیشه مهمترین هدف و مساله اول اعراب و مسلمانان شریف باقی خواهد ماند، روندعادی سازی رویکردی منفی و مغایر هدف و آرمان فلسطین است، در مقابل تجمیع تلاش همه ملت های مسلمان حول محور مقاومت و حمایت از آن، رمز موفقیت جریان مقاومت و رشد روحیه فداکاری در راه خدا و ناکام کردن آرمان شوم عادی سازان و خنثی کردن نقشه های شیطانی آنها و اربابان شیطان صفت شان خواهد شد.

 

بازداشتهای خودسرانه و شکنجه فعالان بحرینی

 

شیخ عیسی قاسم با اشاره به بازداشت های خودسرانه و شکنجه فعالان بحرینی اظهار داشت: برخورد با فعالان و مبارزان بحرینی از هر جناح و گرایشی، جنایتی مذموم و ظلمی بس بزرگ و بی عدالتی است، هدف قرار دادن نمادهای مقاومت به نحو خاص برای ایجاد رعب است.

 

وی افزود: آنها گمان می کنند با این روند می توانند مردم بحرین را از ادامه جنبش و مطالبه حقوق خود باز دارند، درحالی که مبارزان بحرینی در عمل بر این رویکرد خط بطلان کشیده اند، اعتراضات خیابانی مردم بحرین برای دستیابی به حقوق خود و آزادی است و واکنش رژیم امنیتی و ستمگر بحرین و زیرپاگذاشتن کرامت انسانی و خشونت های بسیار آنها، مانع توقف فعایت مبارزان نمی شود.