نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت‌های جامعه جهانی با شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی، بار دیگر تاکید کرد که این رژیم به ساخت و ساز در کرانه باختری ادامه می‌دهد. 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از نفتالی بنت در جریان همایشی در یک مرکز نظامی در کرانه باختری عنوان کرد که "ما به شهرک‌سازی در یهودا و سامره (کرانه باختری) ادامه می‌دهیم و هیچ خبری از توقف شهرک‌سازی نیست". 

بنت در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی بیش از 15 عملیات ضد اسرائیلی را در کرانه باختری و دیگر اراضی اشغالی خنثی کرده‌اند. 

وی از بازداشت 207 نفر در همین راستا طی روزهای گذشته خبر داد. 

لازم به ذکر است که نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت تاکنون بارها شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی خوانده و خوستار توقف آن شده‌اند. 

شورای امنیت اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334 هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی دانسته و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری تاکید کرد. 

با این حال، رژیم صهیونیستی نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه با بی‌اعتنایی کامل به قطعنامه‌های بین‌المللی و درخواست‌های مکرر جامعه جهانی، همچنان در حال مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک‌سازی در آن برای اشغالگران صهیونیست است.